מוקד כל קו של משרד התחבורה

בשלהי שנת 2010, חנך משרד התחבורה את "כל קו", מרכז מידע ארצי שנועד לרכז בתוכו את כל מה שחשוב לדעת על התחבורה הציבורית בישראל.

מאז ועד היום, משמש המרכז ישראלים רבים, המעוניינים לדעת כיצד להגיע ממקום למקום בדרך המהירה ביותר. מה עוד צריך לדעת על מוקד מידע זה?

על המוקד

מוקד כל קו של משרד התחבורה, "פורטל קווי התחבורה בישראל", כולל מידע בנושאים שונים לכל מי שמתעתד להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית בישראל.

בראש ובראשונה, ניתן לקבל מידע – הן באמצעות המוקד הטלפוני והן באמצעות אתר האינטרנט שלו – על מסלולי קווים ולוחות זמנים של כל אחת מחברות האוטובוסים הפועלות בישראל, כמו גם רכבת ישראל. בהמשך לכך, מציע השירות גם מסלולים הכוללים בתוכם שילוב קווים של יותר ממפעילת תחבורה ציבורית אחת.

הנקודה האחרונה חשובה, ולו מכיוון שבישראל פועלות כיום לא מעט מפעילות תחבורה ציבורית בישראל. בהתאם לכך, גדלות האפשרויות עבור הנוסע, שיכול לתכנן בדיוק את המסלול המהיר ביותר עבורו: הן מבחינת זמני הנסיעה, והן מבחינת משך ההמתנה לאוטובוסים.

נכון לעכשיו, כולל בתוכו המוקד את המידע המעודכן עבור המפעילות אגד, דן, אפיקים, ג'יי בי טורס, גלים, כרמלית, מטקודן, מטרופולין, נסיעות ותיירות, נתיב אקספרס, סופרבוס, עילית, קווים, ויאוליה ("קונקס"), ש.א.ם וכן את רכבת ישראל ופרוייקט הרכבת הקלה בישראל ("סיטיפס").

שירות SMS

יש להדגיש כי מעבר להיותו של המוקד מאויש על ידי כוח אדם אנושי, באפשרות הנוסע לקבל את המידע בו הוא חפץ גם באמצעות משלוח הודעת SMS למספר 8787 (לפירוט, ראו את פרטי יצירת הקשר המלאים עם המוקד מטה). בהודעה ניתן לכלול את פרטי הנסיעה המבוקשת – בעיקר מבחינת מוצא, יעד ושעה. המערכת תישלח, באופן אוטומטי, הודעת תגובה ובה יפורטו כל המסלולים שניתן לעשות.

חשוב להדגיש כי במצבים בהם לא מסופק המידע על מיקומו הספציפי של שולח ההודעה, תזהה המערכת את מיקומו באמצעות מנגנון ה-GPS שנמצא, קרוב לוודאי, בטלפון שלו.

יתרונות המוקד

אז האם המוקד של משרד התחבורה עושה את עבודתו? כבר מסקירה של השירותים שהוא מציע, ניתן ללמוד על מעלותיו העיקריות. ברמה הכללית, הוא מאפשר לתכנן מסלול נסיעה, מכל סוג, ואפילו כאשר לא יודעים בדיוק באילו חברות תחבורה ציבורית להשתמש.

עד שנת 2010, עת החל המוקד את שירותיו, היה צורך, כמובן, ליצור קשר עם כל חברה בנפרד.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שיש בנמצא כיום גם אפליקציות או אתרי אינטרנט שמציעים שירות דומה, כך שכל נוסע מוזמן לעשות את החישוב שלו לגבי האמצעי שיעניק לו את המידע החשוב הזה.

פרטי יצירת קשר

מוקד שירות הלקוחות –

טלפון: 8787* או 052-9998787 או 072-2588787 (בעלות שיחה סלולארית רגילה).

שעות פעילות המוקד: ימים א'-ה', 7:00-23:00.

ימי ו' וערבי חג, 8:00-15:00.

במוצאי שבת ומוצאי חג פועל המוקד החל מחצי שעה לאחר צאת השבת/החג, ועד השעה 23:00.

דילוג לתוכן