נתיב אקספרס

נתיב אקספרס נחשבת לאחת מחברות התחבורה הציבורית המוכרות בישראל. החל משנת 2001, עת הוקמה החברה, חולשים האוטובוסים הכתומים שלה על אזורים נרחבים במדינת ישראל, ומשרתים אינספור נוסעים מדי שנה.

חברת נתיב אקספרס, כמו חברות תחבורה ציבורית בישראל, הוקמה בעקבות החלטת משרד התחבורה על פתיחת שוק זה לתחרות: המטרה בכך הייתה להביא, בטווח הקצר או הארוך, להוזלה משמעותית במחירי התחבורה הציבורית בישראל.

למעשה, העובדות מראות כי נתיב אקספרס הייתה החברה הראשונה שפעלה במסגרתה של הרפורמה. היו אלה קווי האוטובוסים שלה באזור נתניה-חדרה, שהחלו לפעול בשלהי שנת 2001.

כיום, מפעילה חברת נתיב אקספרס עשרות רבות של קווי אוטובוס, וזאת בארבעה אשכולות עיקריים:

  • אשכול חדרה – נתניה – במסגרת אשכול זה, מופעלים על ידי נתיב אקספרס 71 קווי תחבורה ציבורית, עירוניים ובינעירוניים כאחד. יש לציין כי בתחילת 2013, זכתה במכרז להפעלת אשכול זה חברת קווים, ועד סוף 2014 אמור האשכול לעבור לשליטתה באופן מלא.
  • אשכול צפת – נהריה – אשכול צפת – נהריה מתופעל על ידי נתיב אקספרס החל מתחילת שנת 2002. הוא כולל 105 קווי תחבורה ציבורית, העוברים בין ערי הצפון ובתוכן.
  • אשכול נהריה – תל אביב – אשכול זה מופעל על ידי נתיב אקספרס החל מפברואר 2009. במסגרתו, מופעלים 14 קווי תחבורה ציבורית.
  • אשכול יקנעם – טבעון – האשכול הטרי ביותר של החברה. הוא התווסף אליה בינואר 2013, בעקבות מיזוג בין נתיב אקספרס לבין חברת נאזרין אספר. באשכול זה, מפעילה נתיב אקספרס 50 קווים, וזאת על ידי חברת הבת "אומני אקספרס", שהוקמה בעקבות אותו מיזוג.

כפועל יוצא של העידן הטכנולוגי בו אנו חיים, עברה גם חברת נתיב אקספרס, לפני מספר שנים, להשתמש בכרטיסי "רב קו" חכמים, וזאת במקום כרטיסי הנייר שהיו נהוגים עד אז. מעבר לתעריפי הנסיעה הרגילים, הזהים לאלה של חברות אחרות, מתאפשר לנוסע לקבל הנחה עבור כרטיס שבועי חופשי, כרטיס חופשי חודשי (כולל כרטיס משותף עם אגד), כרטיסיית זכאי, כרטיסיית נוער ואזרח ותיק וכן כרטיסיה רגילה.

מאפייני החברה

ניתן לראות, אם כן, כי רשימת הקווים שמתפעלת נתיב אקספרס רחבה בכל קנה מידה. גם האוטובוסים עצמם ראויים לציון: הם מותאמים לבעלי מוגבלויות, וכוללים מערכת כריזה לווינית, אשר מודיעה לנוסעים על ההגעה לכל אחת מתחנות הקו. מידע זה מופיע גם על גבי הצג האלקטרוני שבתוך האוטובוסים.

לצורך הגשמת היעדים שמוגדרים בחזון החברה – ובכלל זה אמינות ודיוק – נעזרת היא במערכת בקרה מתקדמת, הפועלת במשרדי החברה בכל שעות היממה. מחלקת ניהול הידע של החברה מרכזית אף היא, מאחר והיא מאפשרת שליטה וניהול של מערך כלי התחבורה של נתיב אקספרס.

השינויים הטכנולוגיים לא פסחו אף על האוטובוסים של נתיב אקספרס: לפני מספר שנים, החלה החברה להפעיל את השירות הטלפוני Next Bus, שתכליתו להודיע למעוניינים בכך מתי האוטובוס יגיע לתחנה בה הם נמצאים. בחלק מהאוטובוסים של החברה, ישנו אינטרנט אלחוטי, המאפשר לנוסעים גלישה ללא כל תשלום.

פרטי יצירת קשר

כתובת משרדים ראשיים: רחוב פאולוס השישי, ת.ד 86, נצרת. מיקוד: 16100.

מרכז מידע טלפוני: 1-599-559-559 או 3553*.

פקס: 04-6463804.

דילוג לתוכן