Site icon מוקדי תחבורה ציבורית

נתיב אקספרס

נתיב אקספרס נחשבת לאחת מחברות התחבורה הציבורית המוכרות בישראל. החל משנת 2001, עת הוקמה החברה, חולשים האוטובוסים הכתומים שלה על אזורים נרחבים במדינת ישראל, ומשרתים אינספור נוסעים מדי שנה.

חברת נתיב אקספרס, כמו חברות תחבורה ציבורית בישראל, הוקמה בעקבות החלטת משרד התחבורה על פתיחת שוק זה לתחרות: המטרה בכך הייתה להביא, בטווח הקצר או הארוך, להוזלה משמעותית במחירי התחבורה הציבורית בישראל.

למעשה, העובדות מראות כי נתיב אקספרס הייתה החברה הראשונה שפעלה במסגרתה של הרפורמה. היו אלה קווי האוטובוסים שלה באזור נתניה-חדרה, שהחלו לפעול בשלהי שנת 2001.

כיום, מפעילה חברת נתיב אקספרס עשרות רבות של קווי אוטובוס, וזאת בארבעה אשכולות עיקריים:

כפועל יוצא של העידן הטכנולוגי בו אנו חיים, עברה גם חברת נתיב אקספרס, לפני מספר שנים, להשתמש בכרטיסי "רב קו" חכמים, וזאת במקום כרטיסי הנייר שהיו נהוגים עד אז. מעבר לתעריפי הנסיעה הרגילים, הזהים לאלה של חברות אחרות, מתאפשר לנוסע לקבל הנחה עבור כרטיס שבועי חופשי, כרטיס חופשי חודשי (כולל כרטיס משותף עם אגד), כרטיסיית זכאי, כרטיסיית נוער ואזרח ותיק וכן כרטיסיה רגילה.

מאפייני החברה

ניתן לראות, אם כן, כי רשימת הקווים שמתפעלת נתיב אקספרס רחבה בכל קנה מידה. גם האוטובוסים עצמם ראויים לציון: הם מותאמים לבעלי מוגבלויות, וכוללים מערכת כריזה לווינית, אשר מודיעה לנוסעים על ההגעה לכל אחת מתחנות הקו. מידע זה מופיע גם על גבי הצג האלקטרוני שבתוך האוטובוסים.

לצורך הגשמת היעדים שמוגדרים בחזון החברה – ובכלל זה אמינות ודיוק – נעזרת היא במערכת בקרה מתקדמת, הפועלת במשרדי החברה בכל שעות היממה. מחלקת ניהול הידע של החברה מרכזית אף היא, מאחר והיא מאפשרת שליטה וניהול של מערך כלי התחבורה של נתיב אקספרס.

השינויים הטכנולוגיים לא פסחו אף על האוטובוסים של נתיב אקספרס: לפני מספר שנים, החלה החברה להפעיל את השירות הטלפוני Next Bus, שתכליתו להודיע למעוניינים בכך מתי האוטובוס יגיע לתחנה בה הם נמצאים. בחלק מהאוטובוסים של החברה, ישנו אינטרנט אלחוטי, המאפשר לנוסעים גלישה ללא כל תשלום.

פרטי יצירת קשר

כתובת משרדים ראשיים: רחוב פאולוס השישי, ת.ד 86, נצרת. מיקוד: 16100.

מרכז מידע טלפוני: 1-599-559-559 או 3553*.

פקס: 04-6463804.

Exit mobile version